Thanks for coming. this is just a simple blog datang dari hati dan nak dikongsikan ngn korang sumer. maaf di atas segala kekurangan. cadangan dan kritikan membina amatlah di alu-alukan. hit follow or leave a comment or shout if u like. Arigato-na! ::XOXO::

duit beli gula2

Wednesday, May 16, 2012

Segmen 2 : 6 Perkara Tentang Saya

 :: klik sini untuk join ::

Helo. Ye, aku join segmen. hehehehe sesape yang datang jenguk sini mesti pelik. keiry and mira je kot yang dtg cni? heehe ) sbb aku tak pernah join segmen2 dari bloggers ni sume. saje je blogsurfing td n ternampak Raihan masuk segmen neh. selalu je stalk raihan. wakaka.. konpem Raihan tak bace ni >.<  *kidding. hahaha
frankly, aku saje je join. satu, sebab banner dia comel.ade muka aku kt situ. eh. :P dua, sambil2 join segmen ni boleh update blog aku ni sekali n lastly, nak perkenalkan diri ku ini yang terasa macam misteri nusantara gitu. ini seriuss~~ *bunyi haruslah mcm wonderpets*
so, this is it :

1 : Awning tudung selalu 'kelepet'
Ye. dari dulu sampai sekarang. tp yang worst ever,,, mase sekolah menengah. ya Allah. semestinya. sekolah menengah kan pakai tudung licin tu. macam mana aku iron pon still jadi camtu jgk. so, bila pagi2 nak g sekolah selalu tade mood ---> tudung punya pasal. =.= 
sekarang kat uni, better la kot. lagi2 sekarang ni dah ade tudung serkup or tudung 'malas' tu. hepilah den.. ahaha :D  bahagia tak payah dok risaw sal awning sume. tp kadang2 bosan jgk asek pakai yang tu je. akhirnya, hentam jugak la pakai tudung bawal. awning jadi ke tak lantak la hang! biasenya kalau gambar kandid mesti ade time aku dok betolkan awning.. ahahhaa tak caya? ni salah satu darinya : 

 lol. with 1 of my besties in uni, Yayan.
2 : Suke snap sana sini
Walaupun hanya berbekalkan telefon cabuk yang kameranya 2.0 megapixel sahaja dan tak mampu nak memiliki kamera R (DSLR) *lol, aku suke tangkap gambar. anything, anywhere. ramai jugak yang jd mangsa/bahan untuk aku ambik gambar ni.. hehehe.. kalau kat uni, of kos la kekawan aku yang kena. my feveret, snap my besties dok bersila atas lantai everytime before masuk lab. ( sape dapat cari dalam pic kat bawah, aku belanja gula2 seposen! >.< )

this is about 0.99% pictures that i had snapped
for me, a picture tells its own story. plus, they keep  remind me of what i have been doing these past years. ( sbb aku dah jadi makin pelupa sekarang ) tapi sayang nya dah banyak gambar yang hilang sbb  my lappy selalu kena format. sobsobsobsss.. 

3 : Boros
Aku mase kecik2 dulu xde pun macam ni. elok je simpan duit dalam bank. punya la kedekot. hehe tp bila dah besar ni, kenal macam2.. itu nak beli, ini nak beli.. aduh.. bila kt uni la aku spent paling banyak. kat rumah xde pun sbb aku jarang kua rumah. memerap je. aku dpt loan ptptn. tu yang best tu duit kat tangan. takyah mintak kat mak. plus, mak kat kampung tataw anak dara dia ni beli ape. taw2 je hujung sem balik rumah ckp, " Mak duit da habes!". budak bertuah! HEE :D aku pon tak sedar aku beli ape. tup2 duit dah licin. bila kol umah, mak selalu ckp " kaw dok sane makan tak? jgn kedekot sangat duit tu. beli makanan banyak2 takpe asal jangan beli yang tak berpekdah sudah. taw!". haha padahal aku mkn banyak xigt dunia kt uni tu. :P


4 : Choosy Bab2 Makan 
Secerewet-cerewet aku takde lah sampai tiap2 hari nak mkn pizza, lamb chop, carbonara sume.. memang nak kena sekeh ar kalau cmtu.. Hahha aku tak makan benda2 pelik but sometimes, aku sebenarnya yang pelik tak makan makann tu.. hehe selalu kena bebel sebab memilih sangat. bukan ape, aku tak suke try benda2 baru and lagi2, takde kat tempat asal kite. tp bila dah terpaksa n takde makann lain, ku telan jua lah.. last2,, "eh, sedap pulak benda ni.. nak lagi boleyh??" wakakaka :P contohnya, budu. aku siyesly tak makan budu. sebab dia pelik. ye ke?? *suke hati je* selalu bila time makan dengan family, kena perli. +.+ "yang tak makan budu, tepi, tepi!!"  aku suke nasik kerabu. tp paham2 je la nasik kerabu mmg xbest kalau takde budu. tu pon aku telan je. hewhewhew

5 : Extra fokus bila tengok movies/dramas
Absolutely. kalau time study dalam kelas takde nya mcam tu skali. tido ade la. hehe.. nak makan ke, nak sms ke, nak lipat baju ke, memang kna pause dlu. kalau tak konpem tak jadi kerja punya. mata aku takkan lepasnya dari skrin tuu.. hahhaa sampaikan ade orang dok mengumpat kt belakang aku pon tak perasan. melainkan pegi cabut wayar tv or lapy tu.. yang tu, memang konpem2 la aku mengamuk.. hahaaha lagi satu, time tengok cite tu kalau ade orang tnya sinopsis ke, sorry i malas nak layan. malas nak cite panjang2.. ampun! :D

6 : Teringin nak main instrumen
Aaa.. teringin giler.. tak kesah la instrumen ape gitar, piano or anything else. biar satu pon aku tak pandai main.. hehehe
cr : Google
 i don't know why but aku nak sangat jadi cam mereka yang boleh mainkan lagu dari hati without have to learn it.  how sweet. :)

15 comments:

kinara kinatara said...

menarik...hahaha..thanks join...
samelah kite law pakai bawal mesti awainingnya kelepet sana sini...coz 2 lebeh selesa pakai shawl..
umm..pasal banyak gambar hilang coz format lappy 2 nasib kite same...sedih kan?

kina hanya pandai main rekoder,cap lempong(gamelan)..yang lain x...teringin nak main guitar...:)
done follow ur blog..

WANA said...

your welcome :)
ade geng! hehe kite ni byk same la. kalau nak taw wana pon kidal mcm kina. hehe
bestnya pandai main rekoder. jeleesss.. HaHa :P

EmeLiena said...

salam sahabat. Kita pun suka snap2 gambau, boros, dan ada gitar, tapi tak reti main. Hewhew :]

http://emeliena.blogspot.com/2012/05/segmen-26-perkara-tentang-saya.html

humanfemale said...

suka sanpa pixa sana sini tu samalah kitanya pun ^^

jum baca tentang saya pulak kalau sudi meyh :)
http://schaaalhassan.blogspot.com/2012/05/segmen-2-6-pekara-tentang-saya.html

WANA said...

wow bestnyaaa ade gitar! nak pinjam boleh? :P
tenkiu for coming here.

WANA said...

best kan? eheee maceh dtg sini :)

Blog budak baek said...

Datang dari segmen yang sama

http://ciffahmimalomuchacha.blogspot.com/2012/05/segmen-2-6-perkara-tentang-saya.html

Windflower said...

dari segmen yg sama.. happy blogging...

http://princessdiaryme.blogspot.com/2012/05/segmen-2-6-perkara-tentang-saya.html

saya pun memilih jugak bab2 makan ni... kalau boleh semua nak sdp2..

BANAFEVER said...

dari segmen sama :)
suka snap gambar jugak :)

WANA said...

Hye u guys! thnks dtg sini.. :)
nti sy dtg jalan2 ok?

9n0L4 said...

dtg dari segmen yang sama. follow sini. 12. give me 4. same kite. ;)

http://farizafairuz.blogspot.com/2012/05/segmen-2-6-perkara-tentang-saya.html

Lily RIna said...

Saya pun memilih bab2 makan xD

http://lystra-lily.blogspot.com/2012/06/segmen-26-pekara-tentang-saya.html

WANA said...

mesti Lily ni kurus.. hehe TFC!

~Cik Sweety~ said...

no 2 n 3 kta sama..(^_^)

jom kenal2..

http://sweetylikecandycan.blogspot.com/2012/06/segmen-2-6-pekara-tentang-saya.html

Unknown said...

maaf lambat blogwalk
saya dari segmen yang sama
http://sayacikamal.blogspot.com/2012/06/segmen-2-6-perkara-tentang-saya.html
btw, saya follow sini