Thanks for coming. this is just a simple blog datang dari hati dan nak dikongsikan ngn korang sumer. maaf di atas segala kekurangan. cadangan dan kritikan membina amatlah di alu-alukan. hit follow or leave a comment or shout if u like. Arigato-na! ::XOXO::

duit beli gula2

Monday, May 21, 2012

Raja Buah

Ahoii, kawan2! tengok tajuk pon dah taw aku nak cite pasal ape kan? ye ye ye..  of course la durian, raja segala buah-buahan. sape suke makan durian ? *terus angkat tangan tinggi2* saya cikgu! heee one of my peberet. sebijik pon bleh abes makan sorang2 tp kna tunggu org kopekkan dlu la.. aku xpandai .hekhek.. 

laparrr
durian ni boleh menghasilkan bau yang kuat.  oleh sebab itu, *ecece* buah ni 'di banned' daripada bawak masuk hotel, kapal terbang or tempat2 awam. tak semua orang suke raja buah ni.. (so, boleh mengundi, biar buah lain yang jadi raja baru hua3) ade yang kata "bau durian ni macam bau taik kucing" la.. terok betol samakan makanan dgn tut3.. tp nak buat macam mana lain orang lain hidungnya.. 

buat hidung comel :3
contoh dalam rumah aku, semua adik beradik memang layaann habes durian ni.. setahu aku, wife abng aku, anak dia Nina n Kakak je yang tak makan.. mencicit lari smbil picit hidung ( patot la hidung mancung! ) bila org bwk balik durian  haha... bila musim durian, ape lagi makan pulut durian lerr.. hehe pulut + gula melaka + santan + durian = gaul dan masuk dalam mulut sendiri.. yum333.. sedapp. kucing aku, Cindai pon suke jilat kuah yang lebih tu.. kucing korang ade? hahahha. yang xpernah try, jom makan ngan aku! ade kat dapur tu.  :)

sumber gambar : Google.com



2 comments:

Kancilbiru said...

wahhh durian ni feveret akak jugak tau...hehehe

WANA said...

best kan? hehe lapoo~~